Monday, January 28, 2013

HARGAILAH SESEORANG BILA MASIH HIDUP


Ayat atas tue selalu aku ingat lagi2 bila dengan orang yang kita sayang terutama atok,wan,ayah,mama,adik2 dan kawan2..kita tak tau bila nyawa kita akan ditarik mahupun nyawa orang yang kita sayang ditarik oleh Allah swt..Kita hanya mampu melihat dan meredhai akan pemergiannya..Kadang2 aku selalu akan terfikir akan kematian..ayah cakap jika kita fikir akan dapat pahala,so tak salah kalau aku fikir banyak kali..tapi aku dapat rasa amalan tak mencukupi untuk memenuhi keperluan di akhirat kelak..bila aku sakit,tak dapat nafas..kematian laa akan aku fikir..bila2 Allah swt akan menarik nyawa kita..:)

Tadi bila pergi rumah atok+wan, terubat sikit rindu aku bila dapat peluk wan gila2..sungguh aku rindu gila dengan wan..kesian aku tengok wan susah nak jalan..aku harap sangat satu hari nanti wan boleh berjalan seperti biasa..tak payah guna wheelchair lagi..^^ sementara wan atok ada lagi dekat dunia nie, aku kadang2 fikir nak jew jaga sepenuhnya..tapi bila fikir balik dekat rumah ada benda jugak aku nak buat..tapi takpe selagi ada waktu terluang,kita akan melawat wan atok sementara mereka masih hidup.

I love you so much wan atok :)

No comments:

Post a Comment